Siirry pääsisältöön

Huhtikuun Mieskarkki Ilari Hämäläinen

 




Ikä: 43

Ammatti: Muusikko, Lauluntekijä, Tuottaja ja Näyttelijä

1. Mitä luulet miksi valitsin sinut yhdeksi Mieskarkiksi?

- Mun egohan sanois, että mä haluan olla Mieskarkki. Mutta jos ajatellaan tosi rehellisesti niin siihen on tosi vaikea vastata. Vois vilpittömällä itsetunnolla sanoo sen tuntuvan luontevalta, mut sit se ei olis totta. Esiintyjän roolissa mä uskon, että mä voin olla Mieskarkki...

Korkojen Kapina esitti perään yllättävän kysymyksen viitaten edelliseen; Jos kuulet naisten kutsuvan sinua Seksijumalaksi ennen tai jälkeen keikkasi, millaisia fiiliksiä se sinussa herättää?

- Tota tota...kyllä siitä tulee hyvä olo!

2. Mikä on kapinallisin asia, jonka olet tehnyt?

- Sitä kapinallisinta asiaa mä oon tekemässä ehkä nyt just pitkällä aikavälillä. Siihen liittyy perhe ja parisuhde ja sitten samaan aikaan avoimuus. Mä koen, että kapinallisin asia mitä mä olen tehnyt ei ole vain yksi teko. Vaan se on henkilökohtainen muutos jossa mä pyrin riisumaan kaiken sen tekopyhyyden ja hyväksymään kaikki ristiriitaiset puolet itsessäni. Osaan olla vakaa perheenisä, mutta myös tuuliviiri. Joskus myös heikko ja täysin vietävissä alttiina houkutuksille!

3. Mikä rooli rakkaudella ja välittämisellä on elämässäsi?

- Tosi iso rooli ja ykkös voimavara. Niin kauan kun kotona on kaikki hyvin ja suhde hyvällä mallilla niin silloin ei tule horjumisia varsinkaan sille masentuneelle puolelle. Mutta jos syntyy sellainen kierre niin musta saattaa tulla myös varomaton ja helposti loukkaan tahtomattani ja se vaikuttaa mun mielialaan. 

4. Mikä on vahvuutesi? Mikä heikoin kohta?

- Mun vahvuus on vilpitön uskallus heittäytyä varsinkin esiintymistilanteissa ja mä pääsen irti siitä mun itsekritiikistä ja tiedän tekeväni asioita oikein. Heikko kohta? Tissit.

Sinut tunnetaan lavoilla isona starana Kirkan roolista. Miltä susta tuntu heittäytyä näin isoihin saappaisiin musikaalin pyörteisiin?

- Se koko musikaali tehtiin niin kuin mulle teatteriversiona. Siihen liittyy sellainen juttu, että mä olin etsinyt tuottajaa Kirka - konserttikiertueelle minkä mä olisin halunnut tehdä. Sitten sattumalta Suomen Musiikkiteatterista kysyttiin olisinko kiinnostunut itse musikaalista sekä Kirkan roolista. Hän oli mun laulaja idoli ja huomaan samaistuvani paljon Kirkan elämäntarinaan.

5. Millaisista asioista onnellisuutesi koostuu?

- Rakkaudesta. Vapaudesta. Musta tuntuu, että mun onnellisuus on paljon kiinni siitä että mun läheiset uskoo mun vilpittömyyteen. Mä en aina osaa toimia odotusten mukaisesti, mutta mun pyrkimys on ainakin mun omassa maailmassa ja päässäni vilpitön. Silloin kun mä huomaan, että se vilpittömyys on epäilyksen alla niin se murentaa mun omakuvaa. 

6. Mikä on kaikkein arvokkain muistosi?

- Mun arvokkaimpia hetkiä on lomat perheen kanssa, koska niistä mulle jää eniten niitä muistoja.

7. Uskotko kohtaloon?

- Mä en ehkä usko kohtaloon ainakaan sellaisena joustamattomana kohtalona. Mä uskon enemmänkin heijastevaikutuksiin. Ajatus siitä, että voi omaa elämää niin kuin manifestoida eli sanoa asioita, tavoitteita ja omia haluja ääneen. Voi itse vaikuttaa siihen "kohtaloon"

8. Mikä tekee naisesta seksikkään?

- Itsevarmuus ja sen mukana tuleva huumorintaju. Seksikkäät piirteet, Nainen kokonaisuutena. 

9. Millainen olisi täydellinen päiväsi?

- Mun fantasiapäivä olis sellainen missä on alkukesä ja mä herään tyhjässä kodissa johon paistaa aurinko sisään. Keitän kahvia ja laitan Totoa soimaan...Ja mussa olis itsessäni sellainen rauha ja ei olis kiire eikä ole mitään asioita hoitamatta. Vois aamulla nauttia vaan olostaan!

10. Mitä mielestäsi tarkoittaa "Korkojen Kapina" ?

- Kapina sellaisena valtaannousuna.

Mitä jos Korkojen Kapina olisikin Nainen?

- Itsetietoinen ja voimaantunut, mutta selkeesti Nainen joka kokee sen voiman siinä naiseudessa.

Karkkikyssäri: Jos olisit karkki, mikä olisit ja miksi? perustele

- Mä olisin siis vanha auto. Yksittäispakattu auto salmiakki. Jota ostetaan vain yksi ja syödään vain yksi. koska se on sellainen karkki että silloin kun sitä tekee mieli niin sitä on pakko saada eikä se koskaan petä.  


Kohtaaminen Ilarin kanssa studiolla oli mieleenjäävä kokemus!
Valokuva: Ramona Tereschatoff

    




Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Korkojen Kapina vierailulla Puoli Seiskassa!

 Korkojen Kapina pääsi toteuttamaan UNELMANSA!  Puoli Seiskan kuuluisa pinkki sohva Toteutuuko mun pitkäaikainen unelma vihdoin ja viimein? Onko tämä oikeasti totta? Yhtenä toukokuun päivänä 2023 tapahtui yksi ikimuistoisin asia... "Minua jännitti tosi paljon kun kävelin Ylen tiloihin.  En voinut uskoa sitä todeksi"  Istahdin aulan sohvalle, josta minut tultiin hakemaan sovitusti. Lähdimme Tuulianna Tolan kanssa kiertämään studioita. Pääsin näkemään miltä uutisstudio, aamutvstudio ja ohjaamo näyttivät. Kurkistin myös maskihuoneeseen jossa tapasin tuttuja kasvoja! Parhain juttu koko kierroksessa oli kuitenkin itse Puoli Seiska ohjelmasta tuttua tutumpi pinkki sohva johon vierailijalla oli kunnia istahtaa haastattelun ajaksi.  Ohjelman juontajat ja työryhmä saivat vierailijan   eli minut viihtymään kaikin tavoin. Kahvia, keskusteluja sekä pientä "haastattelupätkää" oli tiedossa pian.  Ihanan Tuulianna Tolan kanssa juteltiin minun kirjastani joka ilmestyi heinäkuussa 2

Miksi kielletty himottaa eniten?

Aina ja Ikuisesti- Päähenkilön ruutuvihosta  Muistan kuinka Islanti sai minut unelmoimaan villistä vapaudesta. Ja sitähän minä olinkin, mutta kai kuvittelin olevani tilivelvollinen sinulle tulemisistani sekä menemisistäni. Miksi? Paikallisbaarista kantautui akustinen kitaran soitto. Väki seilasi sisätiloista ulos polttamaan tuoppien kanssa. Jo heidän elämäntyylinsä sai turistin tuntemaan miten kulttuuri poikkesi jollain tasolla suomalaisesta. En tarkoita nyt tuopin tavoin, mutta jokin tunnelmassa oli täysin erilaista. Mikä?   Pitkä hiuksiset sällit naurahtelivat terassilla paikallis vitseille, joita sisäpuolelta kantautui laulun mukana.  Tilasin valkoviiniä lasillisen. Valitsen useasti sen makean version, koska... Noh satuin pitämään siitä enemmän kuin kuivasta mauttomasta juomasta.  Pohdin.  Mitä jos olisimme olleet tässä baarissa kahden? Olisimmeko tanssineet viimeiseen asti? Olisitko pyytänyt minua tanssimaan keskelle tanssilattiaa intohimoisen viimeisen hitaan?

Syntinen Askel 3/5

  Puhelin värähtää.  Käännän katseeni yöpöydälleni ja näen tuon tatuoidun muukalaisen nimen ruudulla. Yksi uusi viesti.  Huokaisen syvään. Kehoni nauttii syvästä pelosta, jännityksen tunteesta. Minä hieman tärisin.  Menen seisomaan ikkunan luokse. Katson kadulle verhojen välistä, mutta en näe siellä ketään. Tyhjä ja pimeä tie jatkui jatkumista yksin yksinäisyydessään. Valo vilkkuu yhä puhelimen näytöllä, mutta en käännä katsettani siihen kuitenkaan. Kuulen auton äänen, mutta se katoaa yhtä nopeasti kuin valomerkki kännykästäni. Huokaisen toistamiseen. Katselen yhä tielle ja näen parkissa mustan ajoneuvon. Ikkuna aukenee ja tatuoitu käsi näkyy jälleen. Muukalainen oli palannut.  Mietin lähikuukausia ja sitä kuinka nopeasti aika on vierähtänyt eteenpäin. Vasta äsken oli kiimainen ja kuuma kesä ja tämä likka kulki minihame päällä korkkareissa katuja kesäyön hämärinä pikkutunteina. Yhtäkkinen syksyn tulo, vesisateet ja pimenevät illat saivat minut jonkinlaiseen syysmasennuksen partaalle. M